// ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۵

آنچه درباره ارتباط علم با دین مطرح می‌شود موضوعات متعددی است. محور و کلیدواژه همه این بحث‌ها دوتاست؛ یکی علم و دیگری دین. مسائل مربوط به اینها، مانند تعارض علم و دین، زبان علم و دین، انتساب علم به دین، علم دینی و چیزهایی از این قبیل همه متوقف بر این‌ است که این دو کلید واژه توضیح داده شود... آیت الله مصباح یزدی در این سلسله سخنرانی ها ابتدا انواع تعاریف موجود در مورد "علم" را بررسی میکنند و  سپس تعاریف گوناگون در رابطه با "دین" را بیان می کنند.
در ادامه به بیان این مساله می پردازند که چه ارتباطی بین این تعاریف در ترکیب "علم دینی" می‌تواند وجود داشته باشد و چه نسبتی بین مسائل و کارکردهای آنها می‌تواند وجود داشته باشد. وقتی مفهوم مورد نظر از علم دینی کاملا روشن شد، آنگاه به چگونگی تحول در علوم انسانی می پردازند. در این جلسات که اساتید دانشگاه نیز حضور دارند، اساتید سوالاتی را مطرح می کنند که ایشان به این سوالات نیز پاسخ می دهند.

جلسه 1: دریافت

جلسه 2: دریافت

جلسه 3: دریافت

جلسه 4: دریافت

جلسه 5: دریافت

جلسه 6: دریافت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است