همواره در دانشگاه ها، دانشکده ها و کلاس ها بحث از رابطه ی علم و دین است. عده ای زبان به تمایز علم و دین دارند و عده ای به تداخل. در کارگاه روانشناسی اسلامی که هر هفته در دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز توسط دکتر سید علی مرعشی در حال برگزاریست، به مسائلی از جمله رابطه ی اسلام؛ دینی که معتقد است راه زندگیست، با روانشناسی؛ علمی که معتقد است مسیر ایده آل زندگی را به انسان نشان میدهد، پرداخته میشود...
زمان : در نیمسال 95-96 این کارگاه دوشنبه ها برگزار میشود
مکان : دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
صوت : به مرور تکمیل میشود.
جلسه 01 : سه شنبه 94/08/19 : دریافت
جلسه 02 : سه شنبه 94/08/26 : دریافت
جلسه 03 : سه شنبه 94/09/03 : دریافت
جلسه 04 : سه شنبه 94/09/10 : دریافت
جلسه 05 : دوشنبه 94/12/10 : دریافت
جلسه 06 : سه شنبه 94/12/11 : دریافت
جلسه 07 : یک شنبه 95/01/29 : دریافت
جلسه 08 : یک شنبه 95/02/05 : دریافت
جلسه 09 : یک شنبه 95/02/12 : دریافت
جلسه 10 : یک شنبه 95/08/02 : دریافت
جلسه 11 : دوشنبه 95/08/10 : دریافت
جلسه 12 : دوشنبه 95/08/17 : دریافت
جلسه 13 : دوشنبه 95/08/24 : دریافت
موفق و موید باشید
ممنون
همچنین...
اجرتون با حضرت مهدی (عج)
دکتر زرشناس در کتاب روانشناسی مدرن و حقیقت گمشده انسان ؛ نکته مهمی گفته اند که دوست دارم نظر شما را درباره این مبنای فکری بدانم.
ایشان ابتدا با تعریف اومانیسم به عنوان انسان خدایی و جریان استکبار علی الله ، اومانیسم را روح حاکم بر علوم انسانی غرب معرفی می کنند. ایشان در ادامه "تمام" مکاتب روانشناسی را ذیل اومانیسم معرفی می کنند . در این تعریف مکتب روانشناسی انسان گرا نیز تنها جلوه ای از همان روانشناسی اومانیستی است و ذیل همان تعریف می شود. معنویت مطرح شده در آن نیز صرفا معنویتی اومانیستی می دانند .
اگر این تعریف را بپذیریم ، مسیر تحقق روانشناسی اسلامی را ابتدا باید در اصلاح مبانی و فلسفه روانشناسی و اصلاح نسبت غلطی که با عالم و آدم و خالق برقرار میکنند جستجو کنیم و گرنه بدون اصلاح آنها مفاهیم دینی را نیز ذیل تفکر اومانیستی غرب تعریف کرده ایم و بعبارتی پازل آنها را تکمیل کرده ایم .
با تشکر از زحماتتون
و با تشکر از شما که چیز های بسیار ارزشمندی به بنده آموختید
در خصوص روانشناسی اسلامی، چه رشته ای از روانشناسی بیشتر برای کار در این حوزه موثر است؟
آیا تحصیل در رشته ی روانشناسی اسلامی شاخه ی مثبت در ارشد و ادامه آن در دکترا به همان اندازه موثر هست یا خیر؟
و همینطور در کل چه شاخه ای در آینده می تواند بازار کار بهتری داشته باشد؟
از پاسخگویی شما ممنونم
"اما نیاز جامعه علمی به روانشناسی اسلامی بیشتر است." را دقیقا متوجه نشدم. منظورتان رشته ی روانشناسی اسلامی مثبت هست؟
یعنی خواندن رشته روانشناسی اسلامی مثبت به همان اندازه ی رشته های دیگر روانشناسی بار علمی دارد؟(با توجه به تازه تاسیس بودن آن)
و همچنین این رشته مثل رشته ی روانشناسی عمومی هست؟ یعنی کلیات را دارد یا اینکه بالینی هم جزوش است؟
ممنون می شوم اگر توضیح کاملی بفرمائید و بنده را از سر درگمی نجات دهید.
چرا جلسات ادامه پیدا نکردند؟
هزاران نفر در سراسر کشور این جلسات رو گوش می کنن و بهش امید بستن
سلام علیکم
لطفا راهنمایی کنید راه ارتباطی با دکتر مرعشی بزرگوار چگونه است؟
شماره ایشان را میخواهم.
قبلا از پاسخگویی شما سپاسگزارم
بسیار متشکر از در دسترس گذاشتن این فایلها ، از کارگاههای مشابه وجود داره چطور آگاه بشیم ؟!
سلام ظاهرا سایتتون مشکل پیدا کرده
و نمیشه فایل هارو دانلود کرد