// ۲۴ آذر ۹۸ ، ۱۹:۰۷

چگونگی بودن انسان ها محصول اندیشه‌ها و گفتمان‌های حاکم بر محور آن اندیشه هاست. اندیشه ها نه تنها هویت انسان انتخاب کننده خود را ترسیم می‌کنند، بلکه هویت‌های ملی و دینی و تاریخی را رقم می‌زند این فرایند مسئول تفاوت‌های اساسی مردمان معاصر، تفاوت‌های نسلی و تفاوت تمدن های گوناگون است. چنین تاثیر بزرگی، اندیشمندان و پژوهشگران حوزه علوم انسانی را فرا می‌خواند تا به تفاوت ها و تشابهات برانگیزاننده اندیشه های حاکم بپردازند که ردپایشان درحیطه های بررسی رفتار روزانه انسان در روانشناسی و مشاوره مشاهده می‌شود.
آشنایی با مبانی و اصول فلسفی اندیشه های روانشناختی و مشاوره، روان شناسان و مشاوران را با چگونگی شکل‌گیری الگوهای عملی مشاوره و روان درمانی آشنا می‌سازد به این ترتیب فنون و روند‌های مشاوره و درمان در اتصال با فضای بزرگتری از اندیشه های زیربنایی مرتبط می‌شود و برغنای آن افزوده می گردد، لذا لازم است هر جامعه شناس روانشناس و مشاور که با مداخلات راهبردی خود به قلب زندگی مراجعان خود وارد می‌شود با کسب دانش ریشه ها به حقوق مراجعان خود در تغییرات آگاهانه احترام بگذارد و در به کارگیری الگوهای وارداتی در این زمینه اندیشمندانه و متعهدانه عمل نماید.
 
باتوجه به این مقدمات و مشخص شدن ضرورت آشنایی با فلسفه و جایگاه آن در ارتباط با رشته های علوم انسانی و رشته های مشاوره و روان درمانی، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان سمت با همکاری انجمن مشاوره ایران، نشست تخصصی در خصوص خاستگاه های فلسفی مشاوره و روان درمانی در راستای همین هدف و ایجاد دغدغه و تلنگر در فعالان این حوزه از جمله اساتید و دانشجویان، با حضور نویسنده کتاب فلسفه برای مشاوره و روان درمانی، خانم دکتر معصومه اسمعیلی و همراهی آقایان دکتر مهدی زارع بهرام آبادی، دکتر فریبرز باقری و دکتر سعید ضرغامی برگزار نمودند که صوت نشست برای استفاده علاقه مندان  در دسترس بزرگواران قرار داده می شود.
 
صوت اول: دریافت
صوت دوم: دریافت
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است